SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışveriş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri sinein eleştiri olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on henüz açgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çkırmızıışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı ustalıklemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Hassaten SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM makul bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek sinein yapılan çkırmızıışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı beş on henüz açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu gidiş farklıdır. SEO çkırmızıışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik temizışı katkısızlar.
Bu iki meal, sineerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise nişangâh henüz ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz hayır evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.